Pàgines

impresionant

impresionant
bonic per la vista

dijous, 8 de març del 2012

EL DIA DE LA DONA TREBALLADORA

8 de març de l'any 2012 celebració del dia internacional de la dona treballadora.



No estic molt assabentat del tema però escriuré el que sé del tema, perquè el  començament de la revolució de la dona com treballadora va ser important.
Se poc però tot va començar un dia com aquest fa molts anys: unes dones treballadores d'una gran fàbrica van fer vaga per revindicar l'equiparament amb els homes als llocs de treball: sous, prestacions, etc.
El resultat de la vaga va ser una represió brutal amb ferides i inclús mortes.

La societat sempre ha sigut masclista per antonomàsia per interessos creats.
No tinc explicació perquè la dona ha  d'estar un graó per sota de l'home amb el treball.
Si diem que la dona va estar feta  d'una costella de l'home no pot ser tan dolenta.
La meva deducció és que tot és perquè la societat ha estat i està manada per homes i no li volen donar ni una oportunitat a les dones per por a que es demostri que són igual de capaços de fer el mateix que els homes.
I més, us diré que amb les mateixes oportunitats la dona es més espavilada,  més constant, més tenaç, més aguda, més responsable, més etc i més pícara. El resultat de totes aquestes coses és per mi que la dona es igual o millor que l'home respecte al treball.
Poc a poc van avançant i van estan a alguns llocs importants de treball però em fa pensar si és per coneixements o per endollaments.
No em vull allargar més perquè no soc un expert amb el tema però els anys que tinc em diuen que la pogressió de la dona treballadora encara que li posin moltes traves seguirà endavant (i jo que m'alegro).
No sé si jo ho veuré però us dic que lluiteu sempre cap endavant, no heu de ser menys  que ningú.
Perquè a més de ser dones treballadores sou mares, esposes i molt boniques.
Us felicito avui per ser el vostre dia.
Perquè cada dia esteu a més llocs de treball pels vostres coneixements.

Salut per a totes!
Pep